Chocolate and Basic Bread

Standard

Kemarin malam anak2 minta dibikinin coklat soalnya waktu beli cetakan coklat mereka ikut milih. Yah udah dah diturutin, pake coklat blok putih, coklat biru beli di toko kue n coklat susu. Warna pake pasta orange n strawberry (tapi kurang banyak jadi warnanya warna pastel) Hasil yah begitulah masih beginner.


Tapi susah juga yak ternyata bikin coklat…. butuh keahlian tingkat tinggi nih dan banyak2 latihan. Nanti hasilnya bisa bagus n anak2 jadi gembul dah…. hahaha

Terus bikin roti juga tuh, soalnya mertua yg minta. Coba bikin roti gandum, lumayan juga hasilnya.


Fotonya saya sajikan…… masih beginner juga. Selamat menikmati dah ditunggu commentnya loh!

Pssst ini loh penampakan bread maker saya!

In English:

Yesterday night my kids asking for making chocolate, cause when I bought the chocolate molds they also there choosing. So I’m making for them, using white chocolate, blue chocolate buy at the cake material store n milk chocolate. Colour made from orange and strawberry essence paste (but not much so the colour became pastel colour). Result is not very good cause still beginner. But is hard to making good chocolate….. need high level skill and many practise. So the result can be good n the kids became chubby….. hahaha.

Also making basic bread, cause my parent in law asking. Try making wheat basic bread, not bad.

I present the picture….. still beginner also. Please enjoy and wait for the comment.🙂

Pssst this is my bread maker picture!

6 responses »

  1. >hehehe boleh aja kalo mau pesen tapi buat boss mah harga 3x lipat…. mau?Gampang kok ching tinggal lumerin coklat blok aja trus masukkin ke cetakan….. kalo mau yg berwarna pake coklat putih campur pasta berwarna. Asal inget aja waktu lumerin sama sekali ga boleh kena air.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s